Dow Jones posts fake story claiming Google was buying Apple ars_ab.settitle(1183929)

Newswire firm Dow Jones was today forced to hurriedly remove false headlines published online which claimed Google was buying Apple. The deal, which is expected to close tomorrow, gives each Google shareholder nine shares of Apple stock. Well, Dow Jones briefly published just such a story after a technical test apparently prompted a dummy article to go live. However, Apple's shares soared to around $158 for a while but later on subsiding and closing at $155.84. Final detail finishing to discredit the story, the move scheduled for employees of Google to the new headquarters of Apple.

More than the fake news, fake cover-ups will now dominate the mushroomed news arena, despite Google's reluctance. That is, two of the biggest companies and best-known brands, Google and Apple, were merging as one, with Google buying Apple.

A red-faced Dow Jones asserted the calamity was due to a "technical error".

As such a buyout is obviously fake news, Wall Street did not buy into the erroneous report.

The story claimed that the late Steve Jobs had made a deal with Alphabet chief executive Larry Page before the former died in 2010.

A statement from the firm, which is owned by News Corp, said the headlines were published between 09:34 and 09:36 NY time following a technical error. "All of those headlines are being removed from the wires", Severinghaus said in the statement.

Dow Jones first issued a statement clarifying it was an error to tech blog 9to5 Mac, who was the first to report on the issue, apart from some spots on Twitter. "We apologise for the error".

Vanessa Coleman